Not a good day

Desi ziua parea ca a inceput cu bine,cel putin de acasa, odata ajuns in inchisoarea de care stau 12 ani (ultimul an si sunt eliberat ) totul sa schimbat.A fost deajuns sa ne ridem citeva minute cit am reusit sa ma salut cu citiva colegi si gata..zimbetul  ia facut loc tristetei si nervilor  ! E vorba de scumpa mea iubita limba franceza,eu chiar  nu inteleg, cum poti iubi o asa limba ? Poti iubi o floare,o fata, un sat,o tara, un lucru dar limba asta incilcita si  plina de  verbe la 10 timpuri,eu chiar nu inteleg cum poti intra cu placere in sala de franceza,dohhhh ! Ma inclin in fata profesoarei de franceza,ii multumesc  acu si am sa o fac toata viata pentru ca desi mi-a pus odata un 4 inainte sa-mi scoata nota la sfirsit de semestru,nu m-am suparat pe ea pentru ca l-am meritat.E una din cele mai bune profesoare din scoala,am numai cuvinte de laude pentru ea,dar   de ce trebuie sa inghit eu ceea ce nu-mi place,ceea ce urasc aa ?
Cum pot eu sa invat ceva care pur si simplu nu mi se da pe limba,care pur si simplu nu-mi atrage creierul sa se concentreze.Cui ii trebuie limba asta ?  Celor care plec in Franta,pff...plecati ma si invatati ,dar yo de ce trebuie sa o fac ? Frantuzoiul sta si invata   esee, texte, descrieri despre tara mea ?  Frantuzoiul sta si invata limba romana cu toate 3 timpuri ale ei si toata gramatica ? Aaaa ? Sta el sa faca asta ? Nu, pe el in doare direct in fund de ceea ce facem noi, cu ce ne ocupam si ce mancam.De ce noi ? Moldovenii...trebuie sa invatam o limba care e vorbita  in citeva tari ale lumii cind in realitate suntem inconjurati de limba engleza, ca daca te uiti pe orce produs din USA scrie simplu " do not eat" ca americanii is prosti si nu pot identifica dupa ceea ce vad in fata ochilor daca se poate de papat sau nu, daca ma apuc eu si fac   niste jucarele pentru copii si nu scriu pe ele " do not eat" ma da in judecata ca copilul lui a mincat jucaria si i-a stat rau, iar eu fac inchisoare pentru ca nu am scris  8 litere pe o jucarie,nice nu ?
E o ideologie destul de...noi promotia asta,care urmeaza sa terminam,avem cel mai de kkt noroc, am dat-o in bara la tot,la tot ce e legat de scoala.
Dar ce mai conteaza? Peste 2-3 zile se face 31 mai iar eu ii spun adio inchisorii..si cu ajutorul Celui De Sus  o sa intru la o alta inchisoare....dar cu statut putin mai inalt !
Chiar urasc limba aia....imi trebuie 2-3 ore sa invat un eseu de o jumatate de pagina...wtf...:|
La lectia viitoare trebuie sa transforma un text intr-o poveste pentru parinti dupa ce vin de la scoala si sa o povestesc in fata clasei....pfff...sincer...sunt o gramada de lucruri inutile  pe care le invata un elev in scoala,o gramada, plus la toate astea,lipsesc o gramada de lucruri utile pentru elevi, care  le-ar usura un pic viata .
De aia...am urat...urasc ..si voi uri  sistemul nostru de invatamint pina cind nu o sa se faca o reforma .Sper din tot sufletul ca copii mei sa nu treaca prin ceea ce am trecut eu ;)

Bafta tuturor.

Am inceput cu dreptul scoala, dar wtf..dupa bine trebuie sa vina si rau nu ? Asta e viata.....si plm..daca nu sunt si eu atent, nu ma pazesc,vin astia peste mine.

Cel mai tare moment pe care il iubesc eu in liceu,in viata de scolar pe care am avut-o si o am, faptul ca cind intru in casa,profu/profa ne zice " stati jos,scoateti o foaie ca dam test,hai mai repede " ,e cel mai sooper,cind vii linistit in clasa ca totul e ok, cind intri  in sala rizand cu colegii..si pleci discutind cu elevii lucrarea aia de 2 bani care iti va strica notele...media !

Daca tot ai citit...spune-mi si mie daca esti deacord cu mine ...

Dyma

Leave a Reply

Vizualizari